Erasmus+ KA2 stratēģiskais skolu sadarbības partnerību projekts “Modern Odysseus in the arms of Europe” (Mūsdienu Odisejs Eiropas apskāvienos)
Līguma nr. –2018-1-EL01-KA229-047725_2
Maksimālais piešķirtais Projekta finansējums ir EUR 19900.00
Projektu līdzfinansē Eiropas Savienība.
Projekta īstenošana: no 2018.gada 1.septembra līdz 2020.gada 31.augustam
Koordinators – 19th Primary School of Katerini – Katerini – Greece
Partneri – Rīgas Zolitūdes ģimnāzija – Rīga, Latvija
HIGHGATE PRIVATE SCHOOL LIMITED – Nicosia – Cyprus
Escola Pericot – Girona – Spain
Agrupamento de Escolas de São João da Talha – São João da Talha – Portugal
Osnovna skola Majstora Radovana – Trogir – Croatia
Projekta galvenie darbības virzieni:
- Izglītība
- sociālā iekļaušana,
- nacionālā identitāte,
- kritiskā domāšana
Projekta mērķi:
- Sekmēt vienotas, demokrātiskas labklājības sabiedrības veidošanu , balstoties uz starpkulturu dialogu, stiprinot partnervalstu izglītojamo identitāti multikulturālajā un mainīgajā Eiropā, integrēties tajā, saglabājot katras valsts vēsturisko kultūru.
- Sadarboties pārrobežu līmenī un apmainīties ar labu un novatorisku praksi un atbalstīt skolotājus sekmīgai dažādības pārvarēšanai klasēs, kā arī iepazīties ar dažādām izglītības programmām.
Projektā plānotās aktivitātes:
- Projektu komandas darbs un partnerorganizaciju sadarbība.
- E-platformas izmantošana, projekta partneru savstarpējai informācijas apritei un saziņai.
- Ārvalstu – partnerskolu pieredzes/ prakses izpēte 6 partnerskolās pedagogu kopējās mācībās.
- Integrācijas metodisko mācību materiālu komplektu veidošana.
- E-grāmatas izveidošana (veiksmīgākie mācību materiāli, skolēnu radošie darbi u.c.)
- Skolēnu radošās darbības sekmēšana – eseju krājuma izveidošana “Ko nozīmē būt viesmīlīgiem “.
- Jauniebraucēju skolēnu intervēšana par viņu integrēšanās pieredzi jaunajā izglītības sistēmā, valodas apguves grūtību un veiksmju apzināšanai.
- Projekta darbības izvērtēšana atgriezeniskai saitei un pieredzes nodošanai.
Sasniedzami rezultāti:
Skolēniem:
- Iepazīta savas valsts vēstures un kultūras tradīcijas;
- Attīstīta kritiskās domāšanas prasme, prasme uzklausīt un pieņemt citādo, sekmēta interese par lasīšanu;
- Apgūta un pilnveidota radošās rakstīšanas iemaņas;
- Sekmēta empātija pieņemt citu domas, uzskatus un tiesības;
- Pilnveidotas sadarbības prasmes kopīga uzdevuma veikšanai, uzņemoties atbildību par kopējo rezultātu;
- Uzlabotas angļu valodas zināšanas, jēgpilnas un drošas IT izmantošanas prasmes.
Skolotājiem:
- Paaugstināta pedagogu profesionālā kompetence iecietības un etniskās saskaņas veicināšanā daudzkultūru sabiedrībā, stiprinot pedagogu prasmes jauniebraucēju skolēnu integrācijai sabiedrībā.
- Balstoties uz partneru pieredzi, izvērtētas jauniebraucēju izglītības vajadzības skolā un saskarsmē ar vietējo sabiedrību.
- Izveidoti un apkopoti mācību aktivitāšu piemēri par identitāti un dažādību, valodām un reliģijām, migrācijas un starpkultūru saskarsmes jautājumiem, ieteikumi valodas apguvē, idejas audzināšanas darbam;
- Īstenoti publicitātes un ilgtspējas pasākumi, attīstītas pedagogu angļu valodas un IT prasmes.
Projekta koordinatores Rīgas Zolitūdes ģimnāzijā:
angļu valodas skolotāja Olga Krukovska un
direktora vietniece izglītības jomā Liene Juhnevska.