Rīgas Zolitūdes ģimnāzijas jaunā korpusa foto

Turpinās kultūrizglītības programma "Latvijas skolas soma" 2020./2021.m.g.

Rīgas Zolitūdes ģimnāzijas audzēkņi ir patiesi priecīgi, ka , neskatoties uz sarežģīto situāciju valstī, pandēmijas noteikto, stingro ierobežojumu dēļ, kad pasaules redzējums – tikai datora ekrāns, Latvijas radošā mākslas elite piedāvāja bagātu, daudzpusīgu pasākumu spektru digitālā formātā.

Latvijas Skolas somas projekta īstenotājiem izdevās ne tikai paplašināt mūsu audzēkņu redzesloku, papildināt zināšanas, bet dāvāt pozitīvas emocijas, kolosālu noskaņojumu un patiesu prieku par redzēto un dzirdēto, kas tik nepieciešams gan audzēkņiem, gan pedagogiem attālinātā mācību procesa laikā.

Cik svarīgi iedegt prieka dzirkstīti audzēkņu acīs un sirdīs!

Septembrī un oktobrī sākumskolas un pamatskolas audzēkņiem izdevās baudīt ,,dzīvās” mākslas sniegto gandarījumu.
1.-3.klašu audzēkņi ar milzīgu interesi noskatījās Rīgas Leļļu teātra aizraujošo izrādi "Īkstīte".
"Paldies, leļļu teātra aktieriem, kuri tik brīnumviegli iegremdēja mazos skatītājus "Īkstītes" pasaku varoņu maģiskajā pasaulē. Daudzkrāsainais, brīnišķīgais iestudējums, lieliskā aktierspēle patiesi aizrāva mazos skatītājus, viņi paši iejutās galveno varoņu lomās. Pēc izrādes par to , kas ir īsta draudzība, mīlestība un žēlsirdība , mazie skatītāji aktīvi diskutēja stundās," stāsta sākumskolas skolotājas.

4.-6.klašu audzēkņi noskatījās Latvijas kultūras un izklaides biedrības "Kolizejs" teatralizēto uzvedumu "Dārgums Tu pats, dārgums ir cilvēks" , kurā spilgti atspoguļotas cilvēka vērtības- draudzība, uzticība , izpalīdzība. Košie kostīmi, neatkārtojamie cirka elementi, stāsts par savstarpējo sapratni un sadarbību , tās nozīmi priecēja jauno skatītāju sirdis , atstāja tajās milzīgu iespaidu par īstu draudzību un tās lomu šodien.

7.-8.klašu audzēkņi iepazina visus četrus klasiskās mūzikas stīgu instrumentus -vijoli, altu, vilenčelo, kontrabasu. Mūzikas pasaule tika iepazīta diskusijās un klausoties latviešu un pasaules autoru aizraujošās skaņdarbu melodijas, kas populāras jauniešu vidū. Straujās, dzirkstošās melodijas , mūziķu harizma, nepiespiestā atmosfēra ne tikai atklāja apburošo mūzikas stīgu instrumentu pasauli, sniedza pozitīvas enerģijas lādiņu, bet atvēra jaunu lappusi bezgala bagātajā mūzikas pasaulē.
"Es ļoti vēlos, lai būtu vairāk šādu radošu, emocionālu, neaizmirstamu tikšanos, kuras palīdz izprast, iepazīt un iemīlēt klasisko mūziku, izglīto audzēkņus , attīsta viņu fantāziju un iztēli, radošumu. Liels paldies!" atzīst Marija( 8.kl.).

Jauns , negaidīts un sarežģīts izaicinājums -attālinātais mācību process, kas liek mainīties katram. Kultūras pasākumu organizatori arī meklēja jaunas iespējas, kā strādāt , kā iepriecināt skatītājus un klausītājus, kā uzmundrināt, kā dāvāt dzīvesprieku un optimismu. Pedagogi ,domājot par audzēkņu pie datora pavadītajām mācību stundām un dienām, diezgan ilgi nevarēja izšķirties par Latvijas Skolas somas projekta piedāvātajām aktivitātēm. Mācību gada beigās, kad mācību programmas veiksmīgi tika apgūtas, bija jūtams ka visiem kā nekad nepieciešamas pozitīvas emocijas ,tāpēc tika izmantots projekta pasākumu online piedāvājums.

1. - 3. klašu audzēkņi ar prieku noskatījās " Pantonīmas un cirka izrādi un meistarklasi". Audzēkņus ne tikai aizrāva neparastie un sarežģītie pantonīmas elementi un cirka mākslas elementi, bet viņi uzzināja daudz jauna un interesanta par cirka mākslas profesijām, par cirka mākslinieku ikdienu .

4.-6.klašu audzēkņi kopā ar māksliniekiem “Iluzionisma teātris un muzejs “Mystero” apguva dažādus cirka trikus , viņus pārsteidza aktiermāksla. Daudzus trikus audzēkņi rādīja cits citam un saviem vecākiem. Nebija neviena vienaldzīga audzēkņa.

7. un 8 klases audzēkņus "Zinātniskais teātris" pārsteidza ar neparasto brīnumu pasauli: audzēkņi uzzināja, ka filmēšanas laukumā tiek radīta ilūzija par dažādiem asiņainiem šausmu skatiem , ādas bojājumiem un deformāciju. Protams, tika stāstīts par kino , par interesantajām un radošajām kino filmu veidotāju profesijām .
"Man patika šī neparastā, aizraujošā stunda un es gribētu tādā stundā piedalīties vēlreiz. Es uzzināju, ka mākslā arī ir vajadzīga zinātne un ka tās ir cieši saistītas," stāsta S.Naumenko 7.b klases audzēknis. Savukārt 7.d klases audzēknis Artūrs atzīst, ka bija ļoti interesanti uzzināt par dažādām filmu nozares profesijām .

9. -11. klases noskatījās un noklausījās "Multimediālo koncertu "Bēthovena Sestā ("Pastorālā") ar Goran Gora. "Mūzika kā jebkura dzīves joma, iziet attīstības posmus. Gandrīz katrs skaņdarbs, to skaitā Bēthovena unikālā mūzika, saglabāta mūzikas vēsturē. To var salīdzināt ar svarīgiem pasaules notikumiem, kuri skāra visu cilvēci un uz mūžu palikusi cilvēku atmiņās. Dažreiz, atkārtoti klausoties skaņdarbus, var sadzirdēt jaunas neparastas, pirmajā reizē nepamanītas detaļas. Turklāt mūzika rada pozitīvas emocijas, domas un asociācijas, kuras gribētu izjust un pārdzīvot biežāk. Ikvienam ir savas problēmas ,darbs un pienākumi, ar mūzikas palīdzību var uz laiku atbrīvot savu dvēseli no visa sliktā. Tā cilvēki sāk klausīties mūziku garastāvokļa uzlabošanai vai atmiņu vadīti," atzīst Anastasija Mironova( 9.b klase). Viņas teiktajam varētu piekrist daudzi vidusskolēni, kuri iepazinuši bezgala bagāto mākslas pasauli, vareno, radošo mūzikas spēku.

Bet 12.klašu audzēkņi tradicionāli jau piekto gadu piedalījās Ziedoņa klases izlaušanās spēlē -kvest. Tas ir neaizmirstams piedzīvojums, atraktīva spēle, kurā tik svarīgas zināšanas par ievērojamo latviešu dzejnieku I.Ziedoni un citiem autoriem, bet nozīmīgāks ir saliedēts komandas darbs, drauga plecs un laiks. Jaunieši atzīst, ka šo kolosālo spēli atcerēsies visu mūžu.

RZĢ pedagogi un audzēkņi ir laimīgi un pateicīgi, ka projekta Latvijas Skolas soma organizatori piedāvāja tik dažādus interesantus, aizraujošus, izzinošus, pamācošus mākslas pasaules pasākumus, kas paplašināja audzēkņu redzesloku, ļāva labāk iepazīt bagāto kultūras mantojumu, iegūt jaunas zināšanas, bet galvenais- pozitīvas emocijas, motivācija , interese par mākslu un tās vareno spēku, ticība, kas tik svarīga mūsdienās.