Projekts ,,Latvijas Skolas soma” /2018.-2019.m.g./
Rīgas Zolitūdes ģimnāzijas skolēni ir pateicīgi par iespēju piedalīties projektā “Latvijas Skolas Soma”, kas skolēniem deva iespēju apmeklēt lieliskus kultūras pasākumus, iepazīt dažādus mākslas veidus, noskatīties teātra izrādes, multimediju šovus, piedalīties muzeju interaktīvajās nodarbībās.
Projektā skolēni redzēja daudz krāsainu, neaizmirstamu valsts jubilejai veltītu programmu:
- Deju lielizrādi “Abas malas” - labākais no Latvijas valsts simtgadei veidotajiem skatuves mākslas pasākumiem.
- Smilšu animācijas teātra šovu – ,,Latvija-mana dzimtene”.
- M.Čehova Rīgas Krievu drāmas teātrī dokumentālo izrādi- diskusiju ,,Neatkarības bērni”.
- Šie pasākumi ļāva skolēniem vēstures, sociālo zinību, audzināšanas stundās argumentēti diskutēt par mūsu valsts skaistumu, tautas gara spēku, saglabājot tautas kultūru un tradīcijas cauri gadu simtiem.
Skolēni noskatījās interesantas, aizraujošas izrādes:
- 1.-2.kl. ,,Ceļojums literatūras pasaulē”,
- 3.-5.kl. Rīgas Teātris OSA „Pepija Garzeķe”,
- 6.-7.kl. Rīgas Teātris OSA ,,Lauva, Ragana un drēbju skapis”,
- 9.kl. M.Čehova Rīgas Krievu drāmas teātra izrādi ,,Mumu”,
- 10.kl. ''Dirty Deal Teatro'' izrādi ,,Piramīda”,
- 11.-12.kl. M.Čehova Rīgas Krievu drāmas teātra izrādi ,,Katram gudrajam pietiekami vienkāršības”.
Recenzijās un atsauksmēs par izrādēm skolēni rakstīja, ka izrādēs redzētais lika domāt par cilvēku savstarpējām attiecībām, attieksmi pret citiem, par labestību, dāsnumu,laipnību, atsaucību, pašaizliedzību, palīdzību vājajiem un neaizsargātajiem. Skolēni ne tikai ceļoja kopā ar pasaku varoņiem, bet mācījās ievērot arī uzvedības etiķeti. Mācību stundās skolēni rakstīja domrakstus, diskutēja par uzvedības noteikumiem. Lieliska tikumības mācība!
Izrāde “Piramīda” – dāvana desmito klašu skolēniem ģimnāzistu iesvētībās, eksperimentāls terapijas ceļojums emociju pasaulē, kurā katram izrādes dalībniekam, mēģinot ierobežot kanoniskās cilvēka pamatvajadzības, tiek dota iespēja noteikt savu “laimes līmeni”. Tā ir intīma teātra pieredze, kurā gluži kā psihoterapeita kabinetā iespēja pētīt savas apslēptās un sociāli apslāpētās vajadzības.
Mācību un klases stundās vidusskolēni diskutēja par patiesību un meliem, par avantūristiem, kuri diemžēl sastopami arī šodien. Svarīgi, ka pēc izrādes noskatīšanās literatūras stundās skolēni diskutēja par ikdienas problēmām, par ļaunumu, bet pārspriedumos katrs izteica savu viedokli, kā saglabāt to dziļo cilvēcību , par kuru rakstīja Ivans Turgeņevs, pēc kuras ,,izbadējusies” sabiedrība.
Apmeklēja Latvijas muzejus:
- Latvijas Nacionālo vēstures muzeju,
- Rīgas vēstures un kuģniecības muzeju,
- Latvijas Dabas muzeju,
- Latvijas Nacionālo mākslas muzeju,
- Rīgas Biržu,
- Rīgas Jūgendstila muzeju,
- Teātra muzeju,
- multimediju izstādi ,,Varenie modernisti”.
Skolēni atsauksmēs rakstīja, ka muzeji piedāvā dažādas interaktīvas nodarbības, kur noder skolā iegūtās zināšanas, kā tās izmantot uzdevumu veikšanā. Šīs nodarbības paplašināja skolēnu redzesloku, papildināja zināšanas, radīja interesi par vēsturi, zinātni un radošu darbību.
Muzeju apmeklēšana skolēniem ļāva teorētiskās zināšanas pārbaudīt praksē, iepazīt muzeju daudzveidību un to nozīmi reālajā dzīvē.
Daudz interesanta par valsts bagāto kultūru skolēni uzzināja ekskursijās:
- „Jūgendstila laikmets Rīgā”,
- A.Čaka dzīves vietas Rīgā,
- Brīnumainā Pārdaugava,
Kvesta spēlēs:
- “Vecrīgas noslēpumi”,
- I.Ziedoņa klase.
Ekskursijas un kvesta spēles likušas skolēniem dziļāk ielūkoties valsts vēstures lapaspusēs, ievērojamu cilvēku biogrāfijās, daiļradē.
Pedagogi audzināšanas darba analīzē rakstīja: varam atzīmēt tikai plusus, jo projekts deva iespēju katram skolēnam iepazīties ar Latvijas kultūru un vēsturi bez maksas (neatkarīgi no skolēnu ģimenes materiālajiem apstākļiem).
Skolēni atsauksmēs rakstīja:
gribam izteikt milzīgu pateicību projekta ,,Latvijas Skolas Soma” organizatoriem, kas mūsu ģimnāzijas skolēnu ikdienu bagātināja ar interesantiem, aizraujošiem pasākumiem, sniedza jaunas zināšanas, radīja pozitīvas emocijas un atstāja neaizmirstamus iespaidus.